Bandy - tradition, känsla och skönhet

Igår besökte jag för första gången en bandyfinal på Studenternas IP i Uppsala tillsammans med David, Camilla och Camillas kompis Lisa. Det var en mäktig inramning, med mängder av grönklädda, skrålande Bajen-fans på ena kortsidan och en hel röd-blå by från Edsbyn på andra kortsidan, allt under en strålande sol och i fem plusgrader. 21 000 åskådare på läktarna, optimal stämning och perfekt bandyväder!


image114

"Byn" jagar uppåt efter att ha klarat ut en hörna

Jag förstår inte varför inte bandy är en större sport? Få sporter finns det där man ser så snygga dribblingar, pilsnabba ruscher och vackra mål. Edsbyns 3-2-kvittering igår var något av det snyggaste jag sett i bandyväg på länge. Jag längtar redan till nästa säsong!


Kommentarer
Postat av: Therese

Håller med! Bandy är den finaste sporten. Vi åkte ju ur i semin i år. Edsbyn är ett riktigt bra lag. Men nästa år, då vill jag till studenternas.

Postat av: Anonym

Synd bara att det inte är nån tvsport, vet ej hur det är på riktigt men på tv är det ju dyngkasst.

2007-03-20 @ 14:58:33
Postat av: Anonym

den finaste sporten är bågskytte... riktigt spännande matchskjutningar... då krävs allt, teknik, nerver, material i gott skick, tur m.m.

2007-03-20 @ 16:16:30
URL: http://aerotech.blogg.se
Postat av: Henryrebecca

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2010-02-22 @ 11:51:57
URL: http://henryrebecca.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback