IOGT-NTO-rörelsen, bredd och djup!

På ett tåg igen. Jag kan komma på roligare sätt att spendera en lördagskväll, men what the heck.

Är på väg hem från årets första DÅM. Skånedistriktet hade sitt årsmöte på ett slott! Jag har varit mötessekreterare och skrivit protokoll, käkat en alldeles för gräddig napoleonbakelse och fått dela ut 5- och 10-årsdiplom till ett par grymma UNF:are i Skånedistriktet.

Lite kul initiativ, inspirerat av IOGT:s 50-årsdiplom. 10 år i UNF är ju nästan mer än 50 i IOGT-NTO, sett till maximal medlemstid eller vad man ska säga.

DÅM:et var rätt traditionellt, med gemensamt öppnande, sjungande av Dusten, parentation. Ja, ni som vart med på något vet precis vad jag snackar om.

Men det här var nog en av de schysstare gemensamma förhandlingarna jag vart på. Förutom sång och parentation som nog är fint och stämningsfullt men ärligt talat rätt trist självt så var det dessutom lite schysst skönsång av nån lokal förmåga, en grym dansuppvisning av ett Junis-gäng från Hässleholm och trolleritrick från en Junis/UNF-kille.

Det var riktigt schysst, när man fick se alla delar av rörelsen på en gång under programmet, och gjorde mig jäkligt stolt över vilken bredd och dynamik det finns i vår rörelse. Vi håller ihop och står på samma grund, trots att väldigt mycket skiljer mellan oss som individer. Häftig känsla.

Kommentarer
Postat av: Joadine

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback