Spontanhelg

Ikväll spontanhänger jag hemma hos Erik ihop med David, Camilla och Kenneth. Jag var på väg till Uppsala, men vände på perrongen i Stockholm och åkte till Norrköping istället. Ibland är det smidigt med årskort. Jag ska sova här inatt för att ha närmare till Linköping imorgon, då jag ska revidera Östergötlands ekonomi. Sen när man kan kombinera med häng med sköna polare är ju det en bonus. 

Vi har promenerat i Norrköpings arbetarkvarter, köpt dyra chokladpraliner och lagat UNF:s ordförandepasta. Alla ingredienser som behövs för en schysst fredagskväll.

 

Norrköping är en av få städer som jag känner kan komma att bli en framtida boplats för mig om jag blir kvar i Sverige. Det är en schysst stad med lite anor från fabriks-Sverige, lite vatten genom staden och lagom långt både hem till familjen, till Stockholm och till vänner som Lilleman och Erik. Men jag tänker aldrig börja prata sådär ful, bred norrköpingdialekt..

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Nu gjorde du mig riktigt glad :D

Postat av: Örjan

Glöm inte bort att det har Sveriges finaste fotbollslag ochså.

2007-03-17 @ 09:51:12
Postat av: jimmy

för Motala dilaketen är så fin då?? Ska det var något dilekt, i östergötland så är det den från bynn(ödeshög).. Eller kanske inte. :/

2007-03-17 @ 11:44:43
URL: http://jimwik.blogg.se
Postat av: Hull

Hellre säga vettiga saker grötigt, än dumheter med klar stämma. Det är skillnaden mellan oss två! :)

Vilka är Norrköpings arbetarkvarter?

2007-03-17 @ 12:06:42
URL: http://www.hull.nu
Postat av: wagner

Jag tror att han menar fabriksområdet. :)

2007-03-18 @ 13:04:04
Postat av: Hull

... aka "Industrilandskapet".

2007-03-18 @ 13:09:16
Postat av: anna karin

göteborg har fina arbetarkvarter vatten inne i stan hav och dessutom fin dialekt

2007-03-18 @ 15:01:04
Postat av: Jobjörn

Vafan? Jag och Kit har ju också varit i Norrköping hela helgen :) På Loesje-möte.

2007-03-19 @ 09:30:44
URL: http://job.bliglad.com/blog/
Postat av: Kimaida

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2009-03-11 @ 09:02:13
URL: http://kimaida.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback