UNF och medlemsvärvning

Jag klurar rätt mkt på det här med medlemsvärvningen för tillfället.

Jag tror att UNF:s problem inte är att det inte finns ungdomar som vill ta ställning för nykterhet. Jag tror vårt problem är att vi är för fega för att fråga många av oss (däribland jag), och att vi är lite rädda för att vara stolta över vår nykterhet och vårt ställningstagande.

Vi behöver aldrig ursäkta att vi är nyktra, vi ska vara grymt stolta över att vi tagit aktiv ställning för en schysstare värld. Då tror jag vi skulle värva många fler. Hur ser vi till att alla kan känna den stoltheten som medlem? Jag ska klura på det på min bussresa vidare mot Övik.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur jobbar UNF med att stärka sina medlemmar mot normen?

2007-03-26 @ 22:06:11
Postat av: Tobias

Jag tror att du har helt rätt. Forstätt tänk, kompis!

2007-03-27 @ 00:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback