Arbetsledarkurs på Tollare

Idag har jag spenderat dagen på IOGT-NTO-rörelsens tjusiga folkhögkola Tollare i Stockholm. Det hålls en arbetsledarkurs för ideella arbetsledare från IOGT-NTO, Junis och UNF:s olika distrikt, föreningar och kretsar.

Jag tror det är en tokbra grej att dels utbilda de ideella i hur man är en bra arbetsledare, även när man är det på sin fritid. Det är en viktig komponent om vi på UNF ska få våra konsulenter att stanna längre. Bättre lokal arbetsledning.

Sen tror jag också det är riktigt bra att ha kurser ihop på det här sättet. Iggisar fick ställa frågor om de tvivel och funderingar de har på UNF:s fältkonsulentsystem, vuxna ser att ungdomar kan och vill, erfarenheter utbyts och små frön av idéer till samarbeten sås.

image136
Ivrigt lyssnande arbetsledare

Själv har jag under eftermiddagen suttit längst bak och lyssnat med ena hjärnhalvan och producerat mail med händerna och den andra halvan. 41 stycken blev det, och ett flertal bajsmackor som huggits tag i. Känns riktigt, riktigt skönt.

Kvällen ägnade jag åt att grilla i surround. 4 grillar hade vi igång och jag brände inte sååå mycket kött. Gott blev det, och massa trevligt sällskap, sköna minnen och mycket skratt blev det. Fler såna här kvällar borde man ha!

Kommentarer
Postat av: AeroTech

Din syster klagade på oss killar igår när vi började grilla här på Wendelsebrg... :P

Postat av: Lars H

Grillningen var superb! Bra jobbat, och kul att du tog dig tid att komma förbi.

2007-05-06 @ 20:47:08
Postat av: Job

Det var synd att du missade Uppsala Social Forum. Får vi se dig på gotland under politikerveckan?

2007-05-08 @ 00:05:44
URL: http://job.bliglad.com/blog/
Postat av: Robert

Job: På politikerveckan kommer jag! Händer nåt skoj på den där alternativa veckan som man borde spana in?

2007-05-08 @ 22:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback