Lägenhetens viktigaste kökspryl

Såhär såg kannan till kaffebryggaren ut igår eftermiddag när brorsan skulle göra frukostkaffe. En sprucken kanna blir det inget kaffe bryggt i..

image137

Men när jag kom hem igår gjorde jag en special-special-lösning och tejpade droppstoppet. Kannan ersattes med en bosnisk kaffekanna i metall och vips så flödade det svarta guldet i lägenheten igen. Nu är det därför dags för förmiddagskaffe, och lite funderande på vad vi ska investera i för ny bryggare här hemma. Min Butler-bryggare från Ica har hängt med i 4 år nu, det känns som det är läge att byta upp sig. En 
"King of coffee" kanske? Eller har nån annan tips på den ultimata kaffebryggaren?

Kommentarer
Postat av: Vidar Aronsson

Det blir tyvär inte godare kaffe med "lite" dyrare bryggare. Det man gör är och skaffa en kaffé bönkvarn för 200 spän en vattenkokare (om man innehar en sådan) för 200 och en bodumkanna för 2-400 så har man riktigt skysst kaffe, gott smidigt och snabbt.
Min favorit iaf.

Lycka till på jakten in i kaffebranschen!

2007-05-09 @ 11:25:41
Postat av: wagner

Jag har en perfekt espressobryggare som jag ställer på plattan. Perfekt om man bara är två som ska dricka. Annars fionns det ju snygga maskiner uppåt 25000 på Åhlens... :)

2007-05-09 @ 18:03:19
Postat av: Björn

mocamaster är ju lätt bästa bryggare... kostar lite men det är väl investerade pengar. Robin har bra koll på mocamaster så om du vill ha en utförlig beskrivning så kontakta honom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback