Svårt att komma igång

Är det bara jag som kan förstöra typ en hel dag på att inte komma igång ordentligt på morgonen?

Jag gick upp skapligt imorse, strax innan 8.30. Käkade lite frukost och satte mig vid datorn för att komma igång med dagens uppgifter. Gjorde en kort liten lista med de viktigaste grejerna, men sen tar det liksom stopp. Det här händer säkert nån gång i månaden, och så tar det flera timmar för mig att komma igång och bli effektiv.

Idag tror jag iofs att mitt besök hos Martins, Peters, Jontes och min frisör Hadba ställde till det. Jag drog inte igång nåt inna mitt besök där 10.30 och när jag kom hem drack jag lite kaffe och sen rann liksom tiden iväg. Först NU är jag riktigt igång och har koll på det som ska göras, men nu är ju dagen snart slut!

Hur gör ni för att komma igång och inte distraheras av allt skräp på skrivbordet, uppdaterade bloggar och andra mer eller mindre intressanta göromål som odiskad disk och sånt?

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Jag förstår hur du känner. En hel dag blir förstörd om man inte kommer igång på morgonen. Men har inget förslag åp vad du kan göra tyvärr...
Ta hand om dig! Puss o kram!

Postat av: carbuncle

Jag gör det roliga först, så att låta bli disken är aldrig några problem :P Däremot är det svårt att låta bli roliga filmer, spel etc istället för det man MÅSTE göra

2007-05-08 @ 12:54:52
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: sanne

Lyssnar på musik. Det jag ska göra kommer jag igång med automatiskt. Oftast.
Eller så ignorerar jag det och kommer igång en annan dag ;p

2007-05-08 @ 16:24:34
Postat av: Oskar Jalkevik

Ibland kan det vara svårare att komma igång om man sitter hemma kanske? Då är risken större att man anser sig "få" göra saker som är av mer privat karaktär.
Kanske kan du göra om dina listor så att dom innehåller delmål?

2007-05-27 @ 09:01:31
URL: http://www.stensaxpase.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback