Skum dröm!

Häromnatten drömde jag en skum dröm. Jag var hemma i Motala, och skulle schasa bort mängder av rådjur från cykelbanan, bort mot massa kompisar från nu och förr som jagade på ena änden av ett stort fält.

Efter att ha försökt schasa bort en del från vägen med varierande framgång skulle jag helt plötsligt cykla på vägen där rådjuren gått, och fick kryssa fram mellan rådjuren.


Då blev helt plötsigt flera av rådjuren aggressiva, och började jaga mig efter vägen. Två av dem började bita mig i varsin hand och höll på att få mig tappa balansen. Jag försökte schasa bort dem från mina händer med fötterna, samtidigt som jag skulle försöka trampa, för jag skulle välta om jag släppte händerna. Det gick oerhört långsamt framåt, och till slut höll jag på att välta för att jag åkte framåt så långsamt.


Det var i det läget jag vaknade med ett ryck.


Jag har försökt mig på att tolka drömmen lite, och jag funderar på om inte rådjuren ska sybolisera arbetsuppgifter som jag inte riktigt lyckas delegera eller få ordning på, och det gör att jag hämmas i min färd framåt och om jag inte passar mig så kommer de få min cykel att välta typ. Har jag nån drömtydare i bloggläsarkretsen som kan göra en bättre tolkning åt mig?


Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Du kanske inte kan ha lika många saker på gång hela tiden längre utan att kroppen tar skada?

Postat av: Ögge

Jag kan tolka drömmen åt dig.

Du är en mupp :)

2007-11-07 @ 08:46:11
Postat av: AeroTech

lr så skiter du helt enkelt i att tolka drömmmen... Freud är överskattad har min psykiatrilärare sagt.. :P

2007-11-07 @ 16:15:56
URL: http://aerotech.blogg.se
Postat av: Moa

Läs i en bok om drömtydning på Bokia? Vissa föremål i en dröm har en symbolik enligt klassisk drömtydning. Drömmer du om båtar kommer ett förhållande att ta slut enligt det. Drömmer du att du tappar alla dina tänder är är det control issue.

Drömmer du att du faller så borde du vakna, det gör nstan alla människor.

kramkram

2007-11-11 @ 13:15:05
URL: http://carbuncle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback