Saknat studentliv

Mi hade precis sitt arbetslag från skolan här för att producera nån rapport eller PM eller vad det nu kan ha varit. Jag satt ute vid mitt skrivbord och jobbade, och känner att jag faktiskt saknar studentlivet litegrann. Sitta hela dagarna uppslukad av en bok, diskutera politik eller studiefilosofiska frågor med kursare eller bara mysa i Dag Hammarskölds-biblioteket med en termos kaffe och senaste studielitteraturen.

Å andra sidan är en kopp té, en hög med mail, bilagor till FS-mötet och ett kongressprotokoll inte så himla tråkigt det heller!

Kommentarer
Postat av: Hull

Att vara student kan vara så mycket mer än att sitta med dammiga gamla teorier... Det kan också vara att vara kreativ i 110, fundera ut nya skattemodeller och dokumentera en förort längs gröna linjen.

Studentlivet är jävligt sjysst, måste jag säga. Ekonomin är det enda abret.

Postat av: Lena Petersson

Finns både för-, och nackdelar med studentlivet =)

2007-10-24 @ 18:06:26
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Ögge

Bah jobba tvåskift på lager funkar fint ochså.

2007-10-25 @ 08:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback