Härliga hund!

Idag är jag själv hemma med hunden, eftersom Mi börjar plugget idag med upprop och två föreläsningar (mjukstart någon?)  


Jag kom därför precis hem från en dryg timmes lång promenad med Diesal, där det bara var han och jag som gick, vilket inte händer så ofta annars. Han var galet duktig och helt fantastiskt lyhörd!

 

Jag sa igår att jag inte skulle våga släppa honom lös idag, men han gick lös (med kopplet hängandes bakom sig så det skulle vara lätt att få tag på honom OM det hände nåt) nästan hela sträckan runt Fyrisån, och gick skitduktigt! Jag pinnade på i rask takt och han höll sig aldrig mer än max 10 meter från mig, och hade hela tiden koll på vart jag tog vägen och vad jag signalerade. Jag lyckades till och med kalla in honom utan problem när vi kom till fältet bredvid studenternas och han såg en skugga av en fågel som han började jaga!

 

Så nu svävar jag som på små moln här i lägenheten, och känner mig tokigt nöjd över att jag får ha en så fin hund i min närhet. Hundar is the shit!

image171
Finhunden!


Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Märkligt engelskt uttryck det där, ska det vara positivt laddat och jämförbart med härliga hund?

Postat av: Åsa

Ja, vad vore livet utan hundar? :-)

2007-09-05 @ 09:34:38
Postat av: Jenny

Naaw så söt!

2007-09-09 @ 17:40:14
URL: http://nenny85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback