Förbaskade teknik

Nu var det ett tag sen jag gnällde om min teknikförbannelse här på bloggen, och det har vart hyfsat lugnt på den fronten på sistone. Förutom att jag fick skicka tillbaka en mp3-spelare, köpte filmer som bråkar med DVD-spelaren och att min dator låser sig med jämna mellanrum så har jag varit förskonad från några värre teknikstrul de senaste månaderna.

Men nu har det hänt igen. Jag har haft min telefon inne på reparation i 3 omgångar för att bottenkontakten utbytt, vilket verkade göra susen på 3:e försöket. Klok som jag trodde jag var så plockade jag såklart ut minneskortet och säkerhetskopierade telefonboken in på datorn. När jag sen fick tillbaka telefonen och skulle synka den med datorn igen så blev det tydligen nåt knas nånstans, för nu har jag fått tillbaka en del nummer jag trodde jag raderat, och tappat massor med nummer till folk som jag haft förut. Otroligt störigt! Så om jag frågar er om ert nummer snart, bli inte förnärmade, det är bara min teknikförbannelse som slått till igen..

Kommentarer
Postat av: Moa

Hur kan du ha sån otur med teknik? Du är väl inte oteknisk annars?

Postat av: Virre

Det kunde varit värre, allt jag har går sönder eller blir gamalt (C64 starx innan Amiga 500, PC ett halvår innan bolaget gick i KK osv.)

Det senaste en Mp3-spelare som , när garantin väll inte gällde bestämde sig för att tappa sin hörlurskontakts kontakt med saker.

Så mitt nya elektronikprojekt är att sätta ditt en ny hörlur, eller bygga in högtalare direkt i mp3-spelaren (;

2008-02-18 @ 12:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback