Hästkillen!

24677-95
Mamma på Katúr, Jag på Glottí och Nellie står framför och ser fånig ut

Min familj är en riktig hästfamilj (4 hästar på 3 personer, fråga mig inte om logiken i det..), och då är det ju inte utan att det spiller över en ibland. Därför var jag med mamma och pappa upp till ett av de två hästställena idag och red. Jag fik rida den gamla ridskolehästen Glotti, det senaste tillskottet i den Dambergska ryttarhorden.

Det gick riktigt hyfsat, förutom att jag sprätte hästbajs i mitt eget ansikte när jag kratsade hovarna på hästkraken och satte på grimman på fel sätt så flöt det på bra! Jag fick tillochmed upp den gamle hästkraken i
tölt (en speciell gångart som bara islandshästar använder) under vår lilla runda, efter lite goda råd från mamma och lite jobb med spöet.

Det är riktigt skoj att rida, och bra träning! Jag kommer känna av muskler jag inte visste att jag hade imorgon, och ha lite skumpsår i arslet. Men roligt hade jag!


Kommentarer
Postat av: Peter

=) Vad kul det ser ut! Jag vill också kunna rida! Vilka fina namn hästarna har! =) Tölt är en tuff gångstil :) Det och passgång är det bara islandshästarna som klarar av. Vanliga hästar kan lära sig passgång, eller tölt, men det krävs otroligt hård träning, tydligen. Och bara vissa hästar klarar av att lära sig det också. Typ fullblod. FAst jag vet egentligen inte vad jag snackar om, en polare som sa det till mig som dreserar hästar. :)

Postat av: lillasyster

Du har spöet åt fel håll kära broder. Det ska vara nedåt.. Inte uppåt... hehe.
Puss o kram!

2006-08-22 @ 11:46:53
URL: http://lilldamberg.blogg.se
Postat av: Robert

Mern jag ska ju inte slå hästen när han står still, då ska man väl hålla det borta från häströven eller? =P

2006-08-22 @ 21:52:26
Postat av: lillasyster

haha. annars kan man ha det liggande vid benet. ser helknas ut att ha det rakt uppåt... =P

2006-08-23 @ 09:57:19
URL: http://lilldamberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback