Skrivkramp!

Ibland har jag roliga, ibland tråkiga och ibland bara galna arbetsuppgifter i mitt fantastiska förtroendeuppdrag som ordförande

Idag har jag under min dag på kansliet haft ett par formella och en hel drös informella möten och snack med folk på IOGT-NTO, NBV, den norska samarbetsorganisationen Actis (!) och så såklart folket på världens bästa UNF-kansli!

Jag har suttit och pysslat med en grej som förhoppningsvis ska hjälpa våra distrikt att bli ännu bättre. Men det galna jag gjort idag är att jag lagt ner 83 föreningar! Vi har gjort en utrensning av gamla, inaktiva föreningar över hela Sverige och lagt ner de som bara existerar på pappret.

Spännande namn finns dock gott om, ett axplock är föreningen ”Vivallas bröder” i Örebro och föreningen med det tvetydiga namnet ”UNF Super” har jag idag lagt ner. Men min favorit är nog ändå ”UNF Wagner” i Sollebrunn, som den käre
Erik Wagner bloggade om förut idag. Kaxigt att ha en förening uppkallad efter sig.

Så under dagens möte med distriktsunderlättarfixet har jag skrivit under 83 nedläggningslappar, det blev en bunt! Skönt att man bara behöver göra sånt sådär vart 10:e år. Men jäklar vad bra jag skulle bli på min namnunderskrift annars!


Kommentarer
Postat av: Linda

haha, synd att vi hann lägga ned en förning i vårat distrikt innan du. då hade namnet på den föreningen kunnat platsat bland "spännande namn"
vi hade en som hette: vedkubbhuggklyve om jag inte minns fel, inte lätt att komma ihåg ett sånt namn. iaf så var det anton (vem annars?) hull som stod som kontaktperson!

Postat av: Robert

Haha, den minns jag! Det var för övrigt UNF:s första försök till nätbaserad förening om jag inte minns fel.

2006-06-26 @ 15:10:46
Postat av: Vemundkatarina

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2009-03-30 @ 10:48:15
URL: http://vemundkatarina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback