FS till Bryssel

Om två veckor ska UNF:s förbundsstyrelse ha sitt FS-möte i Bryssel. Det tror jag är skitbra, att kombinera mötet med en liten stuieresa där alla får se och ta del av vårt viktiga arbete nere i Bryssel. Nu börjar alla pusselbitarna inför mötet falla på plats. Vi ska se parlamentet, få en genomgång av NBV:s kontor och kanske träffa folk från Eurocare. Inspirerande att ha möten på arenor där vi borde finnas.

Annars hopar sig bilagorna, imorgon ska jag och Tobias försöka reda lite ordning i det hela, för då är det bilagestopp! Många viktiga och spännande punkter kommer det bli på nästa möte. Se till att läsa bilagorna när de dyker upp på sobernet!

Kommentarer
Postat av: Malcom

Hej Robert! Jag har en fråga. Självklart är det underbart att se någon som dig som engagerar sig så oerhört och jobbar för det man tror på. Men min fundering är varför du valt att engagera dig inom nykterhetsrörelsen? Min tanke är kopplad till att det finns så mycket värre saker än droger i världen. Som tex svält och fattigdom. Jag läste någonstans att cirka 30 000 barn varje dag dör av svält, om det är sant vet jag ej säkert. Jag ser verkligen inte ner på dig för att du engagerar dig inom unf. Du behövs verkligen där men varför denna inriktning?
Vi människor kanske behöver dig någon annanstans..=)

2006-05-02 @ 13:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback