I dansens virvlar

Ett av mina hemliga trick för att överleva vardagen som förbundsordförande och nån enstaka timme då och då stressa av och tänka på annat än UNF är min dans.

Jag dansar street en gång i veckan på
Uppsala Dansakademi. Jag skulle egentligen vilja dansa mycket, mycket mer, men det är svårt att ha en kväll i veckan uppbokad på en fast aktivitet, två eller tre kvällar skulle aldrig gå.

Då får man fixa dansabstinensen på andra sätt. Ett av som jag kommit på nyss är att jag brukar hoppa på lite korta intensivkurser som är lite då och då. Jag gick en street-bootcamp på sportlovet i våras som inledning. Den här veckan är det ett streetmix-sommarläger som fyller mina kvällar. 90 minuter måndag-torsdag.

Jag har blivit lite förälskad i en ny dansstil - House. Det är skönt tempo och grymma steg och rörelser i den dansen. Dessutom gick det rätt lätt att komma in i flytet, jag gillade det som bara den! Nån gång när jag är fullfjädrad streetkille ska jag nog satsa på en termin House eller två. Men till hösten är det nästa nivå på streeten som gäller!


Kommentarer
Postat av: anna karin

du är klok du

Postat av: Lena Petersson

House är härligt. Har streetdansläget nästa vecka =)

2007-06-21 @ 19:57:19
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: soma

Åh jag älskar house, jag vill så gärna gå kurser men det finns inte i hudik (eftersom all streetdance som finns här är typ..jag) You need to show me some moves på kongressen.

2007-06-23 @ 00:09:26
URL: http://somsesomalin.blogg.se
Postat av: Lollo

Ibland så tittar jag faktiskt in här, tro det eller ej :) Tänkte bara säga att housemusik är ju underbar att dansa till och det kan man göra i timtals men jag visste faktiskt inte att det fanns en dansstil som hette House heller.. undrar om det är som jag brukar dansa till housemusiken... :) Hmm, ja hoppas du kommer med ut på lördag :)

2007-06-27 @ 23:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback