Böcker är min nygamla drog


När jag gick i lågstadiet slukade jag enorma mängder böcker. Jag har alltid läst rätt snabbt, och läste minst 10 böcker i veckan under en period.


Sen dess har jag varit lite av en periodare när det gäller läsning. Ibland har det gått ett år utan att jag rört en skönlitterär bok (läs, början av högskolan). Men nu har jag börjat komma in i ett läs-stim igen, och det är oerhört skönt!


Mitt problem är att jag är lite av en missbrukspersonlighet när det gäller läsning. Jag liksom slukar böcker, och läser så fort jag får lite tid över, eller tar tid från annat för att kunna läsa mer. Det är inte alltid optimalt, men jag får försöka jobba på att hitta nivån helt enkelt. Till skillnad från alkohol så blir det ju inga sociala skadeverkningar i samhället av människors bokkonsumtion. Tur det!


Kommentarer
Postat av: Ögge

En till med samma problem som jag, inför varje Potter har jag varit tvungen att läsa igenom dom gamla + att när nya kommit så har jag typ läst ut den på 2 dar.
Just nu läses i varje fall SAgan om ringen.

Kanske inte det mest skönlitterära men va fan.

2008-01-17 @ 11:34:04
Postat av: Jobjörn

De personliga sociala konsekvenserna kan dock bli allvarliga; och sprider det sig så vips så har vi ett socialt problem på halsen (att folk sitter hemma och läser om äventyr istället för att träffa varandra och skapa nya äventyr)

Men jag är likadan. http://www.handgranat.org/Job/B%F6ck_2008

2008-01-17 @ 12:05:54
Postat av: Moa

Håller med ovanstående Job. Jag är precis likadan, slukade allt. 800-1000 sidor/dygn när det var som värst på loven. Likadant med tv-spel, kunde spela +12 timmar i sträck om ingen stoppade mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback