Supé, softande och skrämda hundar

Sen några dagar är jag tillbaka i Uppsala för att fortsätta min ledighet (nej, inte kollat mailen sen den 19:e, promise!) och ladda batterierna. Det går rätt bra, och jag firade in det nya året igår på en mysig nyårssupé uppe hos Peter och Jocke med 11 andra vänner och bekanta.

Vi åt en fantasisk trerättersmiddag med jordärtskockssoppa, porterstek med ugnsrostade rotsaker och en helt underbar pannacotta till efterrätt. Till det drack vi några riktigt grymma alkoholfria drycker som jag ska köpa in till framtida middagar.

Nyårets enda minus är alla raketer. Det bräner massa pengar, släpper ut massa avfall och skrämmer slag på hundarna. Usch. Diesal är som tur är inte direkt skotträdd, men Lukas som vi är hundvakt åt var skraj hela nyårskvällen och kunde knappt kissa när vi var ute för allt smällande. Trist värre!

Nu ska jag fortsätta min ledighet som hitills innehållit, och kommer fortsätta ineehålla, långa hundpromenader, mys i soffan, långa sovmorgonar, böcker och en del dvd-tittande. Alldeles lagom!


För att toppa dvd-upplevelserna framöver har jag nu också köpt en ny TV från Netonnet. Ska bli gött med en lite större och lättare TV, en Andersson Y320 HD med inbyggd digitalbox blev det, så vi kan slötitta på Simpson på TV6 framöver. Gött!


Kommentarer
Postat av: Karin

hmm... det där med att inte har kollat mailen vet jag inte om jag tror riktigt på... och var det inte några samtal som ringdes där i ledighetsveckan? ;P
Ta hand om dig brorsan min! Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback