Hemma en lördagkväll

Det var länge sen jag var i Uppsala på en lördagskväll. Hade velat gå ut, men har inte pallat med att ragga folk och ska ju dessutom upp 7 imorgon bitti så det känns inte riktigt läge för det.

Har softat hemma ikväll med brorsanm känns lagom. Gjorde pommes och hemmagjorda burgare som sköljdes ner med rikliga mängder mjölk. Gott!

Efterrätten bestod av en robertbakad banankaka av yppersta kvalité med en kopp svart, rykande, rättvisemärkt kaffe. Ännu godare!

Sen har jag
* Rensat bland lite papper och insett att jag har HÖGAR med skräp
* Monterat ihop mitt nya, stora fina skrivbord
* Öppnat presenten jag fick av Erik som låg i lådhurtsen. TACK Erik!
* Sett delar av filmen "Sweet home Alabama" och spätt på mina fördomar mot USA
* Pratat en stund med Hanna som är i Basel på EGTYF-möte på en knastrig mobil
* Letat febrilt efter en receptbok jag äger innan jag insåg att receptet på banankaka fanns i hur många varianter som helst på nätet
* Lånat bakpulver från köket på verandan
* Svurit flertalet gånger över vår kassa diskho som har stopp i avloppet lite när den har lust med det. Mycket märkligt. Felanmäld hos vaktis för andra gången nu. Sist han kom behagade avloppet fungera alldeles ypperligt.

Nu sitter jag och sitter jag och stirrar på högarna med papper som är utspridda i hela vardagsrummet med en lätt känsla av hopplöshet. Att få ordning på allt det här kommer att ta massor med tid i anspråk. Tid jag inte har den närmaste månaden. Tid är ett spännande begrepp. "Tid är pengar" är ett ännu mer spännande uttryck. Hur tänker man då egentligen? Tid är väl bara... tid?

Jag har märkt att jag blivit mindre ordningssam, eller mindre pedantisk kanske. jag klarar av att det står disk i diskhon i mer än 12 timmar. Jag har accepterat att det ligger lite dammråttor i hörnen i lägenheten. Jag har försonats med tanken att jag inte kommer kunna hålla min lya i top-notch-trim hela tiden. men det känns bra.

För övrigt så gillar jag NBV. Bra förbundsdagar, ska blogga lite mer om dem när jag får tid. Nu ska jag kasta papper. Eller sova. Jägarns vad vuxet.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fast tid finns ju inte brukar jag säga. Det är ju bara nåt vi har uppfunnit för att kunna organisera och samordna vår tillvaro. Ibland kan det vara lite befriande att tänka så. Men det är lite svårt att tänka bort resten av samhället i slutändan... (men kul ändå att minnas att minuter är en relativt ny uppfinning - runt 1:a världskriget om jag minns rätt)

Postat av: Jimirene

really good site!!

2009-05-28 @ 11:13:24
URL: http://jimirene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback