Businesskille på Kastrup

I detta nu sitter jag på Köpenhamns flygplats Kastrup och känner mig som en riktigt businesskille. Sippar på en cappucino och surfar på min laptop. Haha!

Jag är på väg hem från "Alcohol Advocacy training course". Kursen har varit riktigt bra, jag har knutit lite nya kontakter, fått massa bra underlag för att sparka alkoholindustrins arsle här hemma och fått lite hopp om att det finns vettiga alkoholpolitiker även i länder som Italien och Holland. Skönt!

Jag fick åka lite tidigare, jag ska ta flyget enligt Oskars rekommendation till Arlanda för att hinna till det första mötet med LSU:s ordförandenätverk. Det känns bra. Sen kommer jag hinna hem och byta väska och chilla ett par timmar innan jag ska vidare till Ö-vik med nattåget. Sen ska jag vara där imorgon och ta nattåget hem igen. Känns som honung för min miljösjäl att få åka tåg, även om två nätter på tåg är segt.

Det bästa med kursen, förutom att jag fick se Anna-Carin Olofssons medalj live, är att jag är övertygad om att alkoholindustrin "is goin down the drain" i Europa och resten av världen. Det vi ser nu i Sverige och på andra ställen är den eskalering som är alkoholindustrins dödsryckningar.

Jag ska dräpa brännvinsdraken, vem hjälper till?

Kommentarer
Postat av: David Granqvist

Jag!

Postat av: Macke K

Jag har redan anmält mitt intresse. Skickar du ett mejl innan eller hur tänker du gå till väga?

2006-02-18 @ 00:03:17
Postat av: Abdulelina

Great site

2009-04-09 @ 09:07:25
URL: http://abdulelina.myblog.es
Postat av: Abdulelina

Great site

2009-04-09 @ 09:07:53
URL: http://abdulelina.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback