Mitt senaste tröjtillskott

När jag var på Almedalsveckan med UNF så släppte mobilisering mot narkotika en nyrelease på sin kampanj "Knark är bajs", där man ska köra ett gäng reklamfilmer på MTV bland annat. Lite hippt och häftigt.

Jag tror, precis som Andreas, att man till viss del stärker de som inte redan testat och inte är så nära att göra de. Men de som står och vacklar på gränsen är frågan om man kommer åt med en sån här kampanj, och hur kostnadseffektiv den egentligen är. Kanske skulle pengarna göra mer nytta om man skapade konkret, bra drogfri ungdomsverksamhet för pengarna istället?

Men det var ju inte därför jag skulle blogga om det. Man har ett antal slogans som man kan se på hemsidan, och de flesta är bra.
24677-91

Men den här som jag har på min tröja har jag fått blandade reaktioner på. En del tycker den är skithäftig och andra att den bara är konstig. Jag funderar mest över om "purjolök" kan betyda nåt annat på nån slang, det var någon som sa det till mig, att det skulle vara slang för det manliga könsorganet. Men då är det ju ännu konstigare? Men jag tycker det är bra att den drar igång tankeverksamheten hos folk, och det kanske är just det som är meningen.

Kommentarer
Postat av: Hull

Om purjolök är slang för det manliga könsorganet så betyder det alltså att kampanjen menar att knark är lika dåligt som oralsex. Det köper jag inte.

Postat av: Lisa

Eller lika bra som, och det blir ju också helt fel. Troligen inte vad de avser i alla fall kan man säga.

2006-07-23 @ 14:08:54
URL: http://lisaskiold.blogg.se
Postat av: Hull

Och för dem som eventuellt trodde det så menade jag alltså inte att oralsex är dåligt. Däremot tycker jag knark är det.

Nåväl, jag tror att vi bestämt kan dra slutsatsen att purjolök i det här fallet inte avser det manliga heliga.

2006-07-23 @ 15:30:23
URL: http://www.hull.nu
Postat av: anna karin

fast purjolök ÄR sjukt äckligt och kanark lika så. jag tycker det är glasklart.

2006-07-23 @ 17:42:55
URL: http://britt.blogg.se
Postat av: Hull

Fast purjulök kan ju vara trevligt i små portioner som smaksättare. Men det kan man ju inte säga om knark.

2006-07-24 @ 00:08:43
URL: http://www.hull.nu
Postat av: anna k

med riska för att ta focus från en något seriösare diskussion.. så nä anton purjolök förstör maten lika mycket som knark förstör. det är nog bara pölsa som är värre.

2006-07-24 @ 10:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback