Mysigt med masslogi!

Inatt har jag sovit i masslogi för första gången i år faktiskt. Lite galet att det inte är oftare, man ligger ju av sig!

 

Misstagen jag gjorde den här gången var att ta med mig en läckande luftmadrass, glömma att man måste isolera mot iskalla iggisgolv och ta med sig nåt mer än en sovpåse i siden om man inte ska frysa..

 

Proffsmasslogisovarens tips för en god natts masslogisömn:

-         Se till att ha med både liggunderlag och luftmadrass, så kylan inte kryper upp genom luftmadrassen utan stängs ute av liggunderlaget

-         Se till att ha en varm sovsäck, eller ännu hellre pyjamas för att kunna köra flerlagersprincipen om det blir för varmt eller kallt. Flexibilitet är ledordet

-         Ha med öronproppar eller freestylelurar för att stänga ute snarkningar, prat, fniss och andra masslogiljud om du vill sova

-         Lägg dig så du kan vända huvudet in mot väggen och skönt somna om när morgonsolen börjar lysa in genom de icke-persiennförsedda fönstren

 

Det bästa med natten, om man nu ska se nåt positivt med dålig sömn och trasiga luftmadrasser, är att jag inte lessnat på masslogin än. Det funkade bra att sova på golvet och köra en gammal hederlig handfatsdusch på morgonen. Än är inte killen för gammal för UNF!


Kommentarer
Postat av: Anonym

freestylelurar???
and iggis was your name-o!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback