Starta eget?

Allt fler människor runt omkring mig har eller startar egna företag. Jag har länge tänkt att det verkar för svårt och krångligt, och att jag inte har några sakkunskaper som man kan driva runt ett företag på.

Men efter att ha sett och läst om Vidars, Nicklas och Marcus och Andreas företag så blir jag allt lite peppad och sugen.

Den utlösande faktorn var en förfrågan på facebook häromdagen om jag kände till några bra människor som kunde föreläsa om information och mässförsäljning. Då insåg jag att jag hade kunskap om en sjujäkla massa saker som jag lärt mig under mina 5 år i butik, dryga 10 UNF-år och 2½ år som förbundsordförande och som ju faktiskt är sån kunskap som andra tar betalt för att förmedla!


Jag har ju massor med kontakter och kan en massa om allt från PR, hur man driver en lokal och fixar bokföring till hur man får en hund att sitta, så nog tusan kan jag driva runt ett företag om jag vill!

Nu är nästa steg bara att bestämma mig för om och i vilken form företaget ska vara - och det viktigaste, hitta på ett coolt namn!


Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Det är mycket jobb med ett eget företag.

Postat av: annakrin

enskildfirma och det blir så mycket jobb man vill lägga ner på det. men namnen är det svåra. där kan jag inget.

2007-09-26 @ 18:44:50
Postat av: Viljarlilly

Very useful information. Thank you!

2010-05-06 @ 11:54:52
URL: http://viljarlilly.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback