2007 going to 2008

Jag sitter i kökssoffan och har precis läst ut den andra Harry Potter-boken. Läsa är ett underskattat nöje som jag tagit mig alldeles för lite tid till under förra året, precis som med träningen.

Jag hade först tänkt att skriva en lång och ambitiös sammanfattning av det gågna året och förväntningar och förhoppningar på det som komma skall, inspirerad av "alla andra" bloggar som jag suttit och läst ifatt nu under kvällen. Men jag är fortfarande mentalt i "ledighets-läge", och har inte riktigt lust att blogga för långt och mycket. Dessutom tycker jag att det lätt blir så taffligt att sammanfatta sitt år, även om jag tycker det är skoj att läsa när andra gör det.

En sak måste jag nämna, och det är att det största och kanske mest otippade måste vara att jag blivit sambo - och trivs med det som fisken i vattnet! Jag blev påmind om det nu när jag träffade Ewa över nyår, som påminde mig om min skräck för samboskap och för mycket närhet som jag hade för ett par år sen. Det har gått över nu.

Om kärleken och samboskapet var det stora som hände under 2007 så har jag också nu ikväll komit på ambitionen för 2008. Jag ska träna på  att sluta vilja vara med i allt överallt hela tiden. Jag läste om massor med roliga nyårspartaj i folks bloggar och tänkte "Åhh, det lät skoj, där skulle man varit". Och sån är jag med allt. Åker jag på semester nånstans kan jag inte låta bli att längta till andra resmål, och har jag köpt pyttipanna til lunch så har nån annan sushi som jag blir mer sugen på.

Jag ska öva på att vara glad och tacksam över de val jag gör och de upplevelser jag får ta del av, och trängta mindre efter det jag inte upplevt. Njuta mer och längta efter andras mindre helt enkelt. Det blir en utmaning, men såna är jag ju bra på att klara.

Kommentarer
Postat av: Farsan Baloo

Hejsan

Det nya året har startat på Solidaritetsbloggen med en insamling till Barnens Rätt i Samhället (BRIS). Klicka in dig på http://delameddig.blogspot.com och läs mer.

mvh / Marcus

Postat av: Vidar

Låter som höga ambitioner för 2008, men ärligt..

...jag tror att det är bra att längta vidare hela tiden, vad är annars vår drivkraft? ;-)

Kram & gott nytt!

2008-01-03 @ 10:14:17
URL: http://vidar.aronsson.nl
Postat av: Ögge

Kul att Motala sen ditt glada inlägg om bandyn har tagit 1 poäng och nu ligger typ 3 sist. :)

2008-01-07 @ 14:48:20
Postat av: Lena Petersson

Det är svårt att vara nöjd ibland.

2008-01-09 @ 14:58:05
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback