Kraftsamling

24677-48

Såhär ser det ut på norra europas finaste strand, Varamon en kall lördageftermiddag i december. Det är hit jag går när jag behöver koppla av och samla kraft när jag är hemma i Motala. Lördagens promenad avslutades med en fika hemma hos mormor och morfar, ätandes saffransbullar, drickandes kaffe och diskuterandes engelsk ligafotboll med morfar. Härligt.

Motala har ju precis övergått till helt digitala sändningar som en av de första kommunerna i landet. Morfar hade skaffat boxer med canal+ sport och andra sportkanaler. Han var helt fascinerad av att man kunde se så mycket sport på så många olika kanaler och välja själv. Han hade ett långt schema för hela lördagen, vilka matcher han skulle se och vart. Han var så nöjd med att kunna se spanska och italienska ligan nu också, fast engelska är förstås fortfarande favoriten.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj, vilka verbformer. Undrar om det kan kallas presens particip, eller rent av gerundium. Även om vi strängt taget inte har sånt i svenska språket.

Postat av: Robert

Jag kan det här med att knixa verb, ännu en av mina dolda talanger.. Tror det är presens particip, min gamla svensklärare klagade ofta på mig för jag krånglade till det på det där sättet.. =P

2005-12-21 @ 23:47:29
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Macke K

Det är en lucka i språket. Men nu är den täppt. Lärare har ju haft fel förr.

2006-01-05 @ 14:07:12
URL: http://karlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback