Jag har brutit mot mina principer..

Japp, jag bröt för en stund sen mot mina principer. Jag handlade mat alldeles för sent på kvällen. 22.40.

Jag tycker egentligen inte att mataffärer ska/ska behöva ha öppet efter kl. 21, delvis för personalens skull som inte ska behöva jobba över sängdags. Det är en av de största trätefrågorna mellan handelsfacket och arbetsgivarna, vet jag som gammal butiksanställd. Det suger hårt att jobba sena kvällar, det vet jag också efter mina butiksår.

Så stötta de livsmedelsanställda, handla bara när du själv kan tänka dig att jobba. vid 20-snåret går min gräns.

Idag har jag fått tillbaka jobb-peppet, trots att dagen gått halvkackigt och jag inte fått styr på julkursen än. Men det är nåt med alla de här grymma människorna på kansliet och de fantastiska konsulenterna jag träffade ikväll som lyfter mig. Man behöver se och uppleva de andras hårda arbete också.

Imorgon blir det föreläsning för hela S-kansliet på lunchen, med Anna Carlsson som nyss kommit hem från Kambodja. Vi ska visa institutets bildspel om alkoholreklam och exploatering, det kommer bli tokbra! Därför ska jag hoppa i säng nu, med min nyinköpta Rocky. Bästa serien!

Kommentarer
Postat av: Macke K

Jag är så tacksam att det finns butiker som är öppna när jag åker hem från jobbet vid halv tio på kvällarna. Annars skulle jag inte få frukost särskilt ofta...

Postat av: Robert

Då borde du planera dina inköp bättre, eller äta mer gröt, det behöver man inte köpa dagen innan.

2005-11-29 @ 19:10:13
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Macke K

Men jag jobbar ju när normala butiker har öppet. Då måste jag ju handla efter jobbet.

2005-11-30 @ 00:11:39
URL: http://karlsson.blogg.se
Postat av: Robert

Fast du jobbar väl sällan 8.00-21.30? Jag handlade alltid på jobbet när jag stängde, det fick man hos oss. Det var bra.

2005-11-30 @ 23:17:47
Postat av: Sondrekristiane

God bless you

2009-01-13 @ 14:41:35
URL: http://sondrekristiane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback