Ny tågblogg


Nu sitter jag och bloggar på tåget igen. Känns som att det börjar bli allt vanligare. Försöker hålla på det här med korrekt tangentbordsanvändning också, så det går inte jättesnabbt och ni får ursäkta om det blir stavfel.

Sitter på tåget mellan Leksand och Borlänge, är på väg hem från UNF Dalarnas kursvecka. Jag var där och gjorde ett gästgig över dagen idag bara. Fick föreläsa om styrelsearbete, demokrati och jämställdhet. Det var skoj, även om jag känner att jag måste jobba på mina föreläsar-skills. Men det gick rätt bra, tror jag planterade några bra tankar. Sen fick jag leka lite galna lekar och käka lite hamburgare innan det var dags att åka hemåt igen.

Kursen var på den beryktade kursgården Åsengården. Tokigt fint ställe! Ligger jättefint till med utsikt över Siljan och en massa små fina stugor, husvagnscamping, toppenfint stort hus och en pool som värms upp med bergvärme! Där borde man kunna ha både FS-möte, utskottsmöten och små privata utflykter om man vill det, riktigt mysigt!

Jag fick en tokfin present som tack för att jag var där, en liten bok med hälsningar från alla deltagare på kursen, jag blev jätteglad! De kan det där med presenter i Dalarna!

Det är inte det enda de kan. Dalarna är i mina ögon ett av UNF-Sveriges bästa distrikt. De har rätt mycket medlemmar, och massor av bra aktiviteter, och dessutom ett bra samarbete med Junis, något som jag tror är riktigt viktigt! Jag tror det faktum att de verkar ha en riktigt bra DS just nu. Det kombinerat med en konsulent som är riktigt skarp och har lite erfarenhet och dessutom en trygghet i att räkna med att vara kvar i rollen ett tag och bygga upp något på längre sikt tror jag är två av ingredienserna i framgångsreceptet.

En annan sak jag insåg när jag var där är att jag saknar distriktskurserna! Jag hade gärna sovit kvar med de andra på Åsengården inatt, masslogi är ju faktiskt mysigt. Det är nästan så jag skulle vilja bli distriktsaktiv igen, för att få sova i masslogi och prata skit hela nätterna och kanske stå i köket och laga mat en hel helg. Låter kanske galet, men jag tycker det är riktigt skoj! Jag kanske ska satsa på att få vara mattant någon helg på nån kurs? Jag trodde själv att jag ”vuxit ifrån” distriktsarrangemangen, men det känns ändå rätt skönt att märka att så inte är fallet. Jag är inte mätt på UNF och distriktsarrangerandet, utan snarare utsvulten på mer. Det bådar gott inför framtiden.

Nu ska jag svara på lite mail och läsa lite i min nyinköpta bok av Fredrik Lindström.


Kommentarer
Postat av: David

Vilken bok är det? Jag tycker Fredrik Lindström är överskattad. Värsta språket var ett bra program, men "Vad gör alla Superokända människor hela dagarna?" är inte mer än en bra boktitel.

Postat av: Kamilla

Jag håller med dig, David. Den var en stor besvikelse.

2005-11-03 @ 12:14:43
URL: http://kamilla.blogg.se
Postat av: Robert

Den heter "Vem är Björn och vem är Benny - och andra intressanta mysterier" och är skriven av Fredrik Lindström och Hasse Pihl. Helt OK bok.

2005-11-03 @ 17:51:51
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Maxirmelin

Keep up the good work.

2009-03-12 @ 09:58:47
URL: http://maxirmelin.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback