UNF:s förbundsstyrelse – vilket gäng!

I helgen var det som tidigare skrivet budget-FS. Det var det absolut bästa och lättaste budget-FS-mötet jag vart på hitills. Inte för att jag vill förringa de jag suttit med i styrelsen tidigare, och kanske kan det ha att gör med att jag har blivit mer van vid själva budgetprocessen än tidigare så att jag var med mer i matchen. 
Jag tycker hursomhelst att alla som var med i helgen, och en del är jag oerhört imponerad av! Det finns de som verkligen överraskade mig, av flera skäl. Men det får de höra av mig själva.

Jag upplevde det också som att alla verkligen såg förbi sina egna äskningar och utskott och försökte ha UNF:s bästa för sina ögon. Vi var också hyfsat eniga i vårt tyckande och vad vi skulle göra och inte, och alla var väldigt prestigelösa. Det gillar jag.

Själva mötet flöt på bättre än vad de gjorde förra gången. På fredagen var det lite hattigt emellanåt, men jag efterfrågade lite feedback på hur jag skötte mötet och talardisciplinen på fredagen och fick bra feedback så det blev ännu bättre resten av helgen. Tror också att en bättre möblering gjorde sitt till, även om man kommer långt ifrån varandra när man sitter i en fyrkant och är 16 personer. Men jag kan inte komma på någon bättre mötesmöblering. Tips mottages tacksamt. Vi körde ”hela havet stormar” varje morgon och eftermiddag, för att ruska om bland de som satt nära och långt från presidiet och på så sätt komma åt förra mötets problematik. Jag tror att vi lyckades rätt hyfsat.

Peter förde en spännande statistik över vilka som talade och vem som blev avbruten av vem. Första dagarna var könsfördelningen väldigt bra, även om antalet tjejer som blev avbrutna av killar var väsentligt högre än tvärtom. På söndagen tog dessutom killarna över på talarlistan. Vi killar pratade dubbelt så mycket som tjejerna. Det var tråkigt, och fick mig att fundera över vad det kunde bero på och om jag eller vi kunde gjort något för att ändra på det. Är det så att de som är killar tar för sig mer i lite mer trängda lägen som det var på söndagen? Tråkigt om könsrollerna i styrelsen är så pass starka. Men det kan nog mycket väl vara så.

Budgeten blev hursomhelst bra, och klubbades på söndag eftermiddag/kväll vid 17.30-snåret. En hel helgs hårt arbete gav ett grymt resultat.

Inatt sov Erik och Hanna hos mig, vi hade masslogi i mitt lilla sovrum. Tokmysigt! Jag mår himla bra av att sova i samma rum som människor jag verkligen trivs med, och det gör jag med de här två.
Idag har jag haft träningsvärk i magen av att jag skrattat så mycket de senaste dagarna. Det har jag inte haft sen jag var 16. Det känns bra. Riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Rubenzahra

i love this page keep it up.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback