Det oförberedda bloggandet

Nu satte jag mig och tänkte jag skulle blogga lite om dagen och tankar jag tänkt att jag ska blogga om. Men jag har ingen som helst plan och kommer inte alls ihåg de där grejerna som jag tänkte: "det där ska jag blogga om" om förut idag. Så jag börjar väl lite planlöst så får vi se var det tar vägen.

Det är spännande hur stor del av ens liv bloggen kan bli. Jag pratar massor med Helene och Lisa om deras och min blogg, och drar paraleller till dem. Galet!

Men det är bra med, för man får ju dels strukturera sina egna tankar och ta del av andras tankar som man skulle missat annars. Man lägger på nåt sätt till en dimension i sina tankar.

Nu sitter jag och skriver hela det här inlägget med skrivmaskins-style. Jag jobbar på att få bort pekfingervalsen, det går hyfsat bra.

Idag har vart en dag fylld av möten. Först distriktsbidragsmöte som gick bra. Tror vi kan landa i nåt riktigt bra. Sen var det möte om ANT-pedagogerna med folk från Junis, NSF, IOGT-NTO, NBV och Wendelsberg. Spännande idéer att ta med sig till äskandet. Vi får se vad det kan bli av det. Jag tycker vi ska skicka ut dem (ANT-pedagogerna) i Europa som volontärer efter de utbildat sig. Fatta vilket uppsving för EGTYF och nykterhetsorganisationerna i Europa! Jag blir upprymd av att bara tänka på det!

Efter det var det RS-mötespremiär. Jag blev vald till sekreterare, känns ju spännande att kunna skriva på CV:et... Rätt bra möte. Kändes som att vi lite gjorde vad jag tycker att RS ska finnas till för. Kul också att Anna (Carlstedt) lyfte frågan om att vi borde vara mer ihop på FS-mötena. Jag håller med. Lotteridiskussion blev det ingen, men vi presenterade vår ståndpunkt tydligt. Kändes bra, men det är nog långt kvar innan vi är i hamn. Vår linje om 1/3 var rakt av blir svår att få igenom.

Åkte taxi till tåget för att hinna med AAA, Therese och Lisa. Hade telefonmöte med Europautskottet hela vägen hem till lägenheten på tåg, cykel och i trapphuset. Konstruktivt och bra möte med kloka människor. Vi prioriterade bra bland idéerna tycker jag. Hanna hade för övrigt också lagt märke till samma sak som jag på mötet. Intressant,
Therese har bloggat om det också. Hmmm. Det här måste tänkas på.

Nu ska jag sova, så jag pallar att skriva äskningar hela dagen imorgon. Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Kjartanmolly

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback