Distriktskurstrött

Hemma efter helgens bravader. Som jag bloggade lite kort tidigare så har jag i helgen vart på andra steget av UNF:s kamratstödsledarutbildning som vi har tillsammans med Lugna Gatan från Fryshuset i Stockholm. Kursen var ute på deras lokaler ute i Hammarby sjöstad. Vi började kursen i fredags med bland annat en rundvandring i huset. Sjukt stort med grymt mycket bra verksmahet i! Med verksamhet som fryshuset i alla Sveriges städer skulle vi halvera ungdomsbrottsligheten. Lätt.

Det var kul att se det här huset som man hört så mycket om men aldrig riktigt haft ett grepp om tidigare.

Sen har helgen varvats mellan föreläsningar om prevention, ART (Aggressive Replacement Training) och improvisationsteaterövningar. Allt var givande och hade en röd tråd i sig kändes det som. Som det ska vara. Märkte att jag saknar skådespelandet lite, det var ju säkert 4 år sedan jag spelade något sist. Får sätta dit det på min "roliga-saker-jag-vill-och-ska-göra"-lista.

Igår kväll så var vi ute och käkade mongolisk BBQ, gott! Enda fläcken på restaurangbesöket var förlusten mot Kroaterna. Bittert att de inte kunde hålla 0-0.

Efter käket var vi ett par stycken som drog vidare ut och svängde våra lurviga. Jag, Jonte, Lina från Skåne och Stina, Yesi, Aron och Kamal från Frysen skulle ut och dansa loss. Vi åkte till Göte Källare vid medboragplatsen. det var kö, så Kamal och Aron bangade för de tyckte det var för lång kö och lämnade oss andra där. Jag, Jonte och Lina gick och tog ut pengar, och när vi kom tillbaka hade Yesi och Stina redan kommit in och kön tredubblats. En timme drygt köade vi innan vi kom in, men det funkade.

Väl där var det röj! Stina droppade av och Yesi minglade som en galning, men vi andra tre röjde! Vi dansade som tokar non-stop i 2½ timme innan det var dags att dra sig tillbaka till Frysen för att få sova några timmar. Riktigt, riktigt skoj. Enda fläcken där var de porriga go-go-dansarna, både manliga och kvinnliga, som inte var så sexiga nånstans. Den nakna(?) bruden som åmade sig på en tv-skärm i ett hörn av lokalen var inte heller helt klockren.

Det är fascinerande hur mycket köttmarknad det är när man är ute såhär, det märker man tydligare när det inte är lika ofta man är ute längre. Men jag har tänkt på det båda helgerna som vi har vart ute nu, både i Göteborg och Stockholm. Nästan ALLA spanar och spänner ut sina fjäderdräkter för att vara störst, bäst och vackrast. Nästan så det blir tragikomiskt. Nu är jag ingen ängel jag heller, klart man gillar att visa sina skills på dansgolvet eller sina snygga armar. Eller? Äsch, vad vet jag. Det känns för mycket helt enkelt.  

Vi var hursomhelst inte tillbaka förrän klockan var närmare 3.30, och 8 var det uppstigning. Så nu sitter jag här och känner mig precis som jag brukade göra efter alla distriktskurser hemma i Östergötland. Full i huvudet av intryck över en hel helg, slut i kroppen efter att ha sovit alldeles för få timmar på ett hårt golv och seg i reaktion och tanke. Kurstrött helt enkelt, som på den gamla goda tiden.

Förkylningen har mot alla odds inatt blivit bättre. Jag hoppas på att kunna träna imorgon. Lite snuvig fortfarande.

Nu ska jag ner på söndagsfikat. Imorgon ska jag hämta min kostym, boka en bil, förbereda min Hammarö-föreläsning och ringa till Tollare. Påminn mig om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback