Frustrerande

Det är frustrerande att vilja vara partipolitiskt obunden och kommunalpolitiskt engagerad på samma gång. Kommunfullmäktige vore skoj, men känns både tidsmässigt och förtroendemässigt fel. Trist.

Kan man satsa på riksdagen utan att ha testat på på kommunal nivå först?

I ugnen står en tacopaj, och idag har legendaren Stig Kroon ringt mig. Jag ska tala på Saxenborgs 50-årsjubileum den 4/3. Ni kommer väl dit?

Hoppas jag får träffa Stiggan då, det måste vara en fascinerande människa. Orkidékampanj och Saxenborgs grundare tänker jag när jag hör hans namn. Undrar om ens eget namn kommer förknippas med nåt bra om 50 år? Vore trevligt.

Kommentarer
Postat av: Macke K

Har du inte träffat Kroonan ännu? Då har du missat en upplevelse utöver det vanliga...

Postat av: Lisa

Det är väl aldrig så att du blev inspirerad av Gustav Robert? Kom ihåg mantrat: Man ska inte jämföra sig! Alla måste inte ha gjort sin riksdagskarriär före 20 års ålder. Alla måste inte ens vara förbundsordförande för ett coolt ungdomsförbund.

2005-10-14 @ 23:54:06
URL: http://www.lisaskiold.blogg.se
Postat av: Sergio

det är en fin merit att ha varit förbundsordförande som kommer att underlätta en riksdagsplats i Mp, skulle jag tro..eller hos sossarna...

2005-10-15 @ 10:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback