Lång dag

Idag har det vart en galen dag. Skrev ett hafsigt blogginlägg i farten förut, men det lyckades visst försvinna ut i cyberrymden och det märkte jag först nu.

Var i Söderhamn igår på föreningsbesök, och mina förväntningar och fördomar på föreningen blev besannade. Fick se några trasiga dörrar som UNF:arna pajat, käkade varma mackor och fick leka både UNF-tåg och Oraklet, så nu är jag introducerad i UNF på Söderhamnsvis. Känns bra!

Sov på Best Western hotell i Söderhamn, bra frukost! En 7:a på min nya 10-gradiga skala! De hade allt utan gröt, fler brödsorter och mer pålägg egentligen. Bra start på dagen.

Sen har dagen ägnats åt möten och jobbande med äskningar och motioner. Gick hyfsat.

Lirade poker ikväll med Anton, Mathias, Peter, David och en av Davids polare. Gick sådär, kom aldrig riktigt in i spelet. Vann gjorde Anton, igen. Hade galen tur på en av sina all-ins, när han faktiskt låg sist. Hade 8-8 på handen, en 5 i floppen. Träffade sen en 5 och en 8 i turnen och rivern och fick kåk! Hans enda vinstchans, då hans motspelare hade färg.. Helt galet.

Nu är jag hemma, har vart på C.W-Scheele-apoteket och köpt på mig bromhexin. Förkylningen har satt sig på luftrören. Ska sova så länge jag kan imorrn, innan det blir avfärd mot Stockholm för ännu en dag fylld av möten. men imorrn blir det nog skoj. Ska bli spännande med RS..

Jag tänkte blogga lite om styrelsen som sagt, och hintade Oskar lite om det tidigare idag. Då visar det sig att Anton gjort samma iakttagelse! DET är ju intressant.

Men utan att hålla er på halster längre: Helgen gick bra. Vi förde flera konkreta och bra diskussioner, och debattklimatet känns öppet. Det är bra. Vad som är mindre bra är att en del tar väldigt mycket mer plats än andra. Inte så att någon sticker ut, men det är en grupp som tar för sig väldigt mycket och en som tar för sig för lite. I helgen sammanföll det med hur folk var placerade i möteslokalen. Vi satt i U-form, där jag och Lisa som skrev protokoll satt vid basen på U-et, vid huvudändan. De som satt nära oss i "mötespresidiet" tog för sig mycket och deltog flitigt i debatten. Sen avtog inläggsfrekvensen ju längre bort från basen man kom. De som satt i ändarna sa knappt något alls. Det är inte bra.

Det jag funderar över är vad det kan tänkas bero på? Sätter sig personerna som vill prata mycket taktiskt till så man syns, eller känner de på kanterna sig mindre delaktiga i mötet än andra? Väljer de tysta att sitta långt bort, blir de bortskuffade dit av de som tar för sig eller skulle de prata mer om man rörde om i grytan? Nästa möte ska vi köra "hela havet stormar" efter rasterna tror jag.

Kommentarer
Postat av: larsemil

gissa vem som har peshis ep signerad och allt! Inklusive en kvarts prat på en parkbänk!

2005-10-05 @ 10:37:37
Postat av: Leo

Tror någon helahavetstormar variant vore jätte bra! Sen kände i vart fall jag att lokalen var ganska dålig för FS-möten, blev alldeles för långsmal. Kvadraten/hästskoformen vi körde på arbetsveckan gjorde det lättare för alla att vara lika delaktiga.

Postat av: Hull

Vilken iaktagelse är det som jag gjort?

2005-10-05 @ 13:58:36
URL: http://www.hull.nu
Postat av: Robert

Hull: Till det jag bloggade om. Eller så missuppfattade jag Oskar, det kanske var han som tänkte på det.

2005-10-05 @ 15:44:09
URL: http://damberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback