Bloggande på tåget

Jag tillbringar min lördagkväll på ett tåg mellan Borlänge och Uppsala. Inte så särskilt pretentiöst, men det känns som att det här börjar bli min ”vardag” nu. Sakta men säkert har det börjat gå upp för mig att det är det här som är ”mitt jobb” numera. En galen, men skön  känsla.

Har varit på en JUNF:aren-kurs i Björbo i Dalarna och föreläst för 16 mer eller mindre nya UNF:are om lite ANT. Tog upp mkt om alkohol och dess skadeverkningar kopplade till själva grunden för vårt ställningstagande som jag ser det – solidariteten. Det gick bra, och jag märker att jag känner mig väldigt bekväm i att prata och föreläsa. Det är skitkul! Specielt när jag kikar tillbaka på gamla föreläsningar och minns min första föreläsnings som FS-ledamot. En ANT-föreläsning för en högstadieklass på Öland hösten 2003. Jag var toknervös och gjorde så sjukt dåligt ifrån mig. Övertänd och med världens scenskräck babblade jag utan att andas i 1½ timme. Uschalingen för att säga det på ren Östgötska.

Nu fick jag stuva om lite i föreläsningen då jag inte hade någon whiteboard (sluta skratta nu Erik!) och dessutom lyckats bli av med mitt A5-block med föreläsningsplaneringen i på vägen upp. Jäkligt dumt, hade många viktiga anteckningar däri. Ska kolla så det verkligen inte ligger hemma, annars är det nog kvar på Uppsalapendeln eller pizzerian jag och Simon käkade på i fredags.

Måste skaffa mig en ordentlig sovsäck, frös som en hund i min sovpåse inatt, trots fleecefilten jag hade över mig. Dumt. 

Det här har varit en kontrastrik vecka. Från hemmaarbete i måndags till en flärdig invigning av en utställning på EU-parlamentet i Bryssel med snittar och godtemplardricka på tisdagen till allvarliga samtal på fredagen och en helg med nybakade dala-UNF:are på fredag kväll och lördag. Det är såhär det är. Att vara förbundsordförande.

Imorgon ska jag vara ledig, och imstallera mitt trådlösa nätverk. Men känner jag mig själv rätt kommer jag ägna dagen åt det kommande FS-mötet, julkursen, PoP-folk, Alkoholpolitiskt toppmöte och att försöka med den där struktureringen av pappershögarna i vardagsrummet..

Men en sak kan jag lova, och det är att jag ska till gymet! En ordentlig helkroppsgenomgång blir det imorgon tror jag, två övningar på muskelgrupperna bröst, axlar, rygg, biceps, triceps och en övning på mage och kanske nån benövning. Lårpress och vadpress kanske? Baksida lår är så tråkigt, så det hoppar jag.

Nu stänger snart tågkiosken, ska hämta lite mer kaffe och glo på ett avsnitt Nile City innan jag är hemma.

Kommentarer
Postat av: Alicia Keys

Thanks for the information


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback