Hemmajobb

Var tokstressad imorse efter tvätt och plockande och spring hela förmiddagen, sen 7 imorse. Funderade över om jag skulle hinna med nån lunch och alla saker jag behöver fixa idag innan avfärd imorgon. Slängde ner grejer i en väska och försökta panikladda ner mailen till datorn så jag kunde läsa de på tåget. Det funkade inte (jag hatar teknik som inte funkar) vilket gjorde mig ännu mer uppstressad. Började rabbal alla saker jag skulle göra för mig själv för att se till att jag hade med mig alla grejer jag kunde tänkas behöva. Kändes inte alls bra.

Så då satte jag mig ner och gick lite metodiskt igenom vad jag skulle göra idag och frågade mig själv om det var så förbaskat nödvändigt att åka in till Stockholm idag. Efter lite övervägande kom jag fram till att det inte var något som inte gick att lösa om jag var kvar hemma, och dessutom så vore det bra av mig att vara hemma åtminstonde EN hel dag på en vecka. Så jag la ner stressandet och bestämde mig för att jobba hemifrån idag.

Det känns som ett ypperligt bra beslut, nu känner jag mig inte alls stressad längre. Har hämtat ut min nya telefon från posten och plockat lite mer med pappershögarna. Det kommer ta sjukt lång tid att få struktur på det här. Inga bokhyllor har jag heller.

Om nån har tips på vilka saker man borde ha in en arkiv-låda och vilka saker man borde sätta in i pärmar och hur man kan strukturera det hela med mappar och färgkodningar och annat så får ni gärna höra av er.

Resten av dagen ska jag ägna åt lite mail, packning inför Bryssel imorgon och en del strukturerande kring lite kommande grejer. Ska plöja igenom ordförandehandboken också, den är riktigt bra!

Nu har jag beställt en router och ett trådlöst nätverkskort också, så snart bloggar jag nog mer svordomar över teknik som inte fungerar...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du får väl bjuda hem Terran för lite färgkodningar! På riktigt alltså. Hon har säkert massa bra tips.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback