Motorvrål på Mantorp

Idag var jag läskigt nära hemma, utan att åka dit. Var i Mantorp på finalen av JTCC där UNF har en bil med som tävlar. Det gick inte tokbra för oss, men det var ändå skoj att vara där och se hur grymt stort det är och vilket motorintresse det tydligen finns i det här landet. Helt sjukt mycket människor!

Vi var ett gäng från UNF som var VIP-gäster, vilket inte var jätte-VIP men schysst ändå. Vi fick ju en bra parkering och mat för tusan, då är jag nöjd! Var väldigt impad av proffsigheten hos vårt gäng som sköter bilen, de är nya som team och nya i tävlingsvärlden, men ändå så fixar de allt galant! Det märks att de brinner för vad de gör.

Åkte i min fina etanol-bil dit ihop med Lisa och hennes karl Gunnar (jäklar vad vuxet det låter att kalla folks respektive för karl..).Det tog oss tre försök innan vi hittade en mack där vi kunde tanka etanol. Men kaffet var gott! testade nån ny mjölk med vaniljsmak i kaffet, det var inte så pjåkigt faktiskt. På hemvägen fick vi med oss Peter och Jonte som resesällskap. Mycket trevligt, diskussionerna tog aldrig slut! Dessutom slapp jag köra, det var skönt. Kände att jag suttit tillräckligt bakom ratten den här helgen redan.

På tal om etanol så var en trevlig iaktagelse som flera gjorde på tävlingen att det knappt fanns någon alkohol till försäljning. Jag såg nog inte en enda alkoholsponsor på tävlingen heller. Toppenbra!

Vi kom hem precis när gonggongen gick för söndagsfikat, här snackar vi timing! Blev mer banankaka, té, kaffe och trevliga diskussioner om kyrkoval och UNF:s projekt. Sen lämnade jag tillbaka hyrbilen och cyklade vilse på vägen hem. Galet.

Nu ska jag inte upprepa gårdagens misstag, och missa sömnen. Har gått en hel vecka utan en ordentlig natts sömn nu. Dumt. Tvättar 07.00 imorgon dessutom, så nu är det hög tid att skutta i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback