Dansa genom livet

Igår kväll så var det dags för min streetdancekurs på Uppsala dansakademi efter en veckas påskuppehåll. För er som inte har koll så går jag alltså en studiecikel i streetdance varje tisdagkväll 20.30. Det är rätt svårt att lyckas pricka in att kunna gå varje gång med alla möten och grejer, men jag lyckas ganska bra, mest för att det är hyfsat sent så man hinner med ett tidigt kvällsmöte innan. =P

Nu är halva terminen avklarad, och det börjar dra ihop sig till vårföreställning! 3 och 4:e juni ska vi ha dansuppvisning på Uppsala stadsteaters stora scen, med ett nummer vi kallar "Then and Now".

Igår satte vi hela dansen för första gången, och jag tappade bort mig fyra ggr.. Tur att det är sex rep kvar innan vi ska visa upp det. Vi kommer rocka.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul med föreställning! Har alla som ska vara med dansat street lika länga som du? Jag skulle vilja kolla för att se hur bra man kan bli på några terminer! Ni är säkert jätteduktiga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback