Det här med medlemsavgiften

Enligt den senaste medlemsstatistiken är vi nu 7 227 medlemmar i UNF, en ökning med 164 stycken än så länge i år. Det är ju grymmarns, om det inte vart för att bara 33%, eller 2 426 hade betalat sin medlemsavgift.

Många tycker nog det här med att pröjsa sin medlemsavgift inte är så noga. Jag tycker att det är det, inte bara för att alla våra statliga bidrag grundar sig på betalande medlemmar, utan för att man också aktivt väljer att fortsätta vara medlem genom sin betalning.

Men känner man sig säker på sin sak och vill slippa få en ny avi varje år, då kan man göra som jag, bli livstidsmedlem! Det blir man genom att betala in motsvarande 5 medlemsavgifter (250:-) på PG 62 98 54-1. Då behöver man inte bekymra sig om att missa sin betalning! Så betala in din livstidsavgift idag du också!

Men om man inte är livstidsmedlem, så tror jag man ska peppa och stimulera folk till att betala sin avgift. Kanske ska man lotta ut ett sommarfestivalpaket till alla som betalat sin medlemsavgift innan ett visst datum? Vad kan man mer göra för grejer för att uppmuntra folk att hosta upp cashen?

Kommentarer
Postat av: wagner

Möjliggör att betala via sms eller ett telefonsamtal.

Postat av: IKMK

instämmer med ovan.
Sen tror inte jag på livstidsmedlemskap. Jag tycker det är grymt viktigt att omvärdera sitt medlemskap många många gånger, minst en gång per år i alla fall. Lagom till det är dags att betala..

2006-04-04 @ 17:46:55
Postat av: Robert

Ja, jag tror det skulle höja betalningsfrekvensen rejält. Sen tror jag också man ska bekräfta medlemskapet, men frågan är om det måste vara genom en betalning? Finns det inte bättre sätt?

2006-04-04 @ 18:25:30
Postat av: carbuncle

Men om jag redan skulle vara livstidsmedlem skulle jag ju inte kunna vara med i eventuella utlottningar av sommarfestivalpaket i framtiden?

2006-04-05 @ 12:55:49
Postat av: Idarjenny

Very informative and enlightening website

2008-10-14 @ 14:20:28
URL: http://idarjenny.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback