Ögge i Örebro

Nyss hemkommen och börjar landa efter en kortare Sverigeturné sen i onsdags. En föreläsning hos UNF Morgonstjärnan i Stockholm följdes upp med ett sista revisionsmöte och fika med Erik i Norrköping på torsdagen. Efter det åkte jag till Motala och lassade 100 bal hö på fredagen, för att på kvällen susa vidare till Örebro.

I Örebro så hängde jag med min gamle vapendragare Örjan och hans flickvän Petra. Vi käkade pizza och kollade på ”Så ska det låta”. Ögge och jag han med ett besök på Café Deed, dit UNF gått in med pengar, på kvällen. Jag åkte därifrån med Burken på lördag morgon med en nybränd hårdrocksskiva i väskan från Ögge (för att jag, som han sa, skulle börja lyssna på ”riktig” musik istället för fjolldunket..).

I bilen bar det av till Grythyttan för att riva av min tredje raka distriktsårsmöteshelg hos Örebros distrikt. Efter ett kort improviserat tal på de gemensamma förhandlingarna och lite mötesordförande hos UNF så kunde jag vid lunchtid lämna över klubban till den nyvalda distriktsordföranden Linnea. Vi krubbade, jag slängde lite käft med Jocke Löfbom från IOGT-NTO:s förbundsstyrelse och köpte lotter och sen bar det senare på eftermiddagen tillbaka till Örebro. Där kastade jag mig på tåget hem, skrev mail och rapporter på tåget och nu sitter jag här och jäser och läser bloggar. Nöjd med veckans arbete och helgernas årsmöten ska jag ägna kvällen åt en av mina nyköpta DVD-filmer och en bunke popcorn. Imorgon blir det en söndag hemma för första gången på länge! Tvätt och träning står på schemat!

Kommentarer
Postat av: Liza

Fast Örjan lyssnar ju bara på schlager nu för tiden..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback