På Röda korsets huvudkontor

Igår (förrgår nu..) var jag på min första träff med mentor- och kunskapsprogrammet "Ung med makt". Vi hade uppstart och ett pass om ungas roll i organisationslivet. Början var rätt dassig, och mest en redogörelse för en forskares arbete, som säkert var intressant men som jag hade svårt att relatera till. Andra delen var bättre, då vi själva fick diskutera och dela erfarenheter.

Det var häftigt med så mycket samlad kompetens (mentorerna) och kraft (vi adepter) på samma ställe, och folk kom från alla möjliga håll i organisationslivet.

Avslutade gjorde vi med mat och mingel, det bästa sättet att lära känna folk och skaffa kunskap på. Många intressanta och givande diskussioner blev det, så jag blev kvar där ända till kl. 18.30, trots att det slutade 16.30. Känns som jag kommer få bra kontakt med de andra i programmet, och att det kommer finnas mycket kunskap, erfarenheter och idéer att inhämta från andra under det här året vi ska kampera ihop. Nästan bara nya ansikten också, förutom Erik, som också är adept, och några av mentorerna. Att tre eller fyra av de tjugo mentorerna är från nykterhetsrörelsen tycker jag i allra högsta grad visar på vår kraft och styrka.

Nu ser jag verkligen fram mot resten av programmet, och de kontinuerliga träffarna med min mentor som jag skrev om tidigare. Det känns som vi kommer hitta varandra!

Kommentarer
Postat av: David

En uppenbar fråga... Är adepterna inkompetenta och mentorerna kraftlösa?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback