Scones, snabbpasta och norsk drikkechoklad

Nu sitter jag och tågbloggar igen. Att SJ fixat Internet på sina X2000 gör mig nästan lite kär i dem, imorse kunde jag jobba och prata med folk via msn och mail trots att jag inte hade täckning på telefonen. Fantastiskt!

Idag har jag vart i Götet och haft ordförandeträff med Hanna och Jonte. Vi började dagen med att laga och käka lunch ihop, och med gemensamma krafter (och Arlas hemsida..) svängde vi ihop en helt fantastisk pasta, jag käkade 4(!) tallrikar och blev spymätt..

Här är receptet, snabbt, gott och snuskigt enkelt! 4 (stora) portioner

2 paket färsk pasta
500 g Keso grillad paprika
3 avocados
½ burk svarta oliver
Svartpeppar
Salt

Koka pasta, skär avokadon i bitar, blanda pasta, avokado, oliver och keso i en stor skål. Salta och peppra. Ät och njut!

Mötet sen kändes väldigt bra, och gav alla fall mig en hel del. Vi tydliggjorde våra roller, bollade lite tankar och styrde upp en del grejer. Skönt! Sen att både Jonte och Hanna är helt grymt roliga människor att umgås med gör ju inte saken sämre.

Efter vårt möte drog Jonte hem med tåget, eftersom han hade bråttom till Åre (skidnörden!). Jag och Hanna drog vidare till A-K, spanade in hennes och Henkes überschyssta lägenhet, käkade scones och provsmakade massa sorters marmelad och marshmallowfluff. Fluffet var mest sött och inte sådär supergott, men morotsmarmelad var en höjdare!

Nu ska jag röja undan lite mer mail, fick precis det som kommit in sen kl. 11,  22 fräscha mail att läsa och svara på! Skönt med lite sysselsättning på resan!

Kommentarer
Postat av: Micke

Det där receptet snor jag, vegeterian som jag är! Fast det blir nog gröna oliver, gillar dem bättre... :)

2006-04-13 @ 14:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback