Träffat min mentor

Idag har jag träffat min nya mentor för första gången. Vi tog en fika på Vetekatten, sconesbuffé satt fint! Jag kommer träffa henne kontinuerligt nu under nästan ett år, samtidigt som jag ska ha utbildningsdagar i mentor- och ledarskapsprogrammet "Ung med makt", som det heter. Vi kommer sikta på att ses ungefär var 6:e vecka, och så har jag utbildningsdagar ungefär varannan månad i allt från personalpolitik till strategiskt ledande.

Imorgon eftermiddag är det första utbildningstillfället med alla deltagare och mentorer i programmet, 20 deltagare och 20 mentorer är vi. Jag ser fram emot att träffa de andra!

Det känns som att det kommer funka väldigt bra med min mentor efter dagens första träff, och hon ställde en intressant fråga när vi kände varandra på pulsen som jag funderat över hela tågresan hem. Ni kan få hjälpa mig att svara på den.

Vad är UNF:s största utmaning just nu?


Kommentarer
Postat av: Hull

Ungdomsfylleriet?

Postat av: jonas

att överleva?

2006-04-19 @ 22:26:00
Postat av: Macke K

Lokal och regional verksamhet som händer utan att förbundet har en aning om det. Det vore ngt det.

2006-04-20 @ 00:55:39
Postat av: Robert

Jag tror inte det finns en suck att vi INTE skulle överleva, nu mer än nån gång behövs vi. Jag tror att en av våra största utmaningar är att ta vara på den medgångsvind vi har nu i nykterhetsrörelsen. In med nytt folk, stärk de som redan är med och kraftsamla mot nya mål. Det som Marcus skriver är en del, att alla vi ska stå upp och vara j-ligt stolta över vår nykterhet tror jag är en annan stor utmaning, med tanke på hur stark alkoholkulturen är.

2006-04-20 @ 11:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback