Baselblogg II

Idag är det kongress för IOGT International, Active-kongressen har fått ta paus tills ikväll.

Kongressen inleddes redan igår, med att den tyske revisorn själv försökte driva igenom ansvarsfrihet för styreslsen och ville leda omröstningen från talarstolen. Helt galet!

Jag, Hanna och Andreas är ombud för UNF på kongressen för IOGT-I. IOGT-NTO är klart störst med sina 10 ombud. Rätt häftigt.

Nu är vi på workshop/ working group om alcohol policy som leds av Thomas Babor, den kände alkoholforskaren. Det är väldigt intressant, men svårt att komma fram till något konkret till arbetsplanen känns det som. Det är inte lätt när folk från 80 länder ska förstå varandra.

På bilden ser vi hårt arbetande norrmän längst fram i salen. Hege och Odrun.

24677-92


Jodu Waggan, kontrapropositionsvotering har jag kallat "counter-proposal-votation" eller " numberous-proposal-votation". Justerare heter "Signer of the minutes". Det är en utmaning att leda ett möte på engelska. Tur att vi alla är lika kassa på det, så det är OK att säga fel.

Kommentarer
Postat av: Lage Rahm

Ahh. Alltid intressant med olika länders mötestekniker...
Också potentiella konflikter är intressant. Just när det gäller detta minns jag så tydligt de konflikter
Grön Ungdom haft med andra gröna ungdomsförbund gällande just droger...
Gissar att ni inte har just det problemet, men kanske andra kulturella olikheter i systerorganisationer?

2006-08-01 @ 12:05:37
URL: http://blogg.lage.nu
Postat av: Åsa

Å, vad jag önskar att jag var där!
Men det jag undrar som ingen kan svara på: vem blir ny president i Active?
Och vilka nya är föreslagna till IOGT I's styrelse?

2006-08-01 @ 21:28:29
URL: http://hagelstedt.blogs.se
Postat av: Jan Tore

Ah. Der er jo magen min også, dessuten :)

2006-08-05 @ 21:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback