Jag vill bli politiker!

Just i detta nu så fick jag en väldigt stark vilja att stå högt upp på riksdagslistan inför valet om några veckor. Jag vill in i den politiska hetluften och ha möjligheten att konkret och direkt åstadkomma en förändring mot ett bättre samhälle.

Men nu står jag ju inte på någon riksdagslista, och gjorde heller inga ansträngningar för att ta mig in på någon sådan när det var tid för det. Jag får bida min tid till nästa val, eller det efter det kanske. Just nu ligger ju mitt fokus på påverkan i alkoholpolitiken genom Sveriges grymmaste ungdomsorganisation.

Jag tror bara det skulle gå snabbare om jag fick lägga förslagen själv, istället för att försöka få Morgan, Maria eller Maud att fatta vad de borde lägga för förslag.

Min reservplan är att bli ännu bättre på påverkan och lobbying. Och skaffa mig ett större tålamod.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag tycker att det du gör är en jättebra början och erfarenhet. Sen när du blir politiker kommer du att ha bättre förståelse för alla de lobbister och organisationer som vill påverka.

2006-08-29 @ 08:59:49
Postat av: Peter

Då ses vi i riksdagen om några år! =) Aldrig får man vara fri från den där Robert... *skrattar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback