Klassiskt folkrörelsearbete

Senare den här veckan ska jag ägna någon kväll åt något som för mig är klassiskt folkröreksearbete. Jag ska blada utskick.

Miljöpartiet i Uppsala ska göra ett utskick med valsedlar till alla hushåll i Uppsala inför valet. Det är några kartonger papper som måste bladas då, det här är ju ändå landets fjärde största stad. Därför ringde det nyss en kvinna och bjöd in mig att komma ner till lokalen och hjälpa till någon gång den här veckan eller nästa och blada lite. Klart man ställer upp!

Blada papper, fixa med utskick eller kopiera distriktstidningar har jag gjort ganska många gånger under tiden jag satt i Östergötlands DS och vi fixade sånt själva på D-expen i Linköping. Det var ganska roligt, även om det kan låta slitigt och monotomt. Är man ett litet gäng som sitter ihop hinner man med ganska många trevliga diskussioner under tiden man fixar det man ska, och har man dessutom tillgång till en kaffebryggare och en burk kakor så blir det nästan bara trevligt!

Kommentarer
Postat av: wagner

Jag är klar med mina! :) Hör av dig om du vill ha knepet. Om det nu är samma typ av utskick men det tror jag.

Postat av: Oskar

Mycket folkligt!

2006-08-12 @ 11:41:12
URL: http://go.to/calipo
Postat av: Richardanne

I love guest books, keep up the good work!

2008-10-03 @ 12:13:37
URL: http://richardanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback