Kongresslängtan

I förra veckan var jag på kongress med EGTYF, som under veckan bytte namn till Active. Jag satt mötesordförande under kongressförhandlingarna, något som var både roligt och frusterande. Det är häftigt att sitta i presidiet, samordna förslag och se hur folks åsikter bryts mot varandra och blir bra beslut. Samtidigt som det är frustrerande och svårt att vara neutral och att inte få vara med i debatten.

Veckan i Schweiz fick mig att börja längta efter nästa års kongress här i Sverige. Det kommer att bli så himla roligt att samla ombud från hela UNF-sverige och besluta vad vi vill ha för inriktning på vår organisation de kommande två åren.

En kongress är häftig med alla människor man möter och mängder med roliga grejer som händer, men det är ändå förhandlingarna som är höjdpunkten för mig. Det är så häftigt att känna att man faktiskt är med och är delaktig i att skapa framtiden för sin organisation och får pepp och idéer för att förverkliga vår vision.

Så om ett knappt år kommer ni nog kunna se mig såhär i en talarstol, på kongressen 2007. jag längtar redan.

24677-93


Kommentarer
Postat av: wagner

Åh, min dröm är att sitta mötesordförande på en UNF-kongress. Kanske i Göteborg 2009?

Postat av: Martinoda

thank-you for the good and valuable information on your site

2010-04-28 @ 12:48:39
URL: http://martinoda.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback