Dagens tjuvlyssnat.se

När jag behöver garva lite så brukar jag gå in på tjuvlyssnat.se. Men idag så fick den mig att tänka till lite också och greppa det här med vad heteronormativitet faktiskt innebär. Tänkvärt.

(En kille ~25 tittar på förlovningsringar med en manlig säljare.)
Killen: Jag skulle vilja ha två likadana såna här ringar.
Säljaren: Jo, men tanken är att mannen ska ha en sån ring och hon den mindre ringen.
Killen: Jo, men nu är det ju så att hon heter Jonas...
(citerat från
www.tjuvlyssnat.se)


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Visst är det intressant?! Jag har funderat länge på sådana saker, för allt handlar i samhället om, antingen, Killar och deras manliga kompisar. Tjejer och deras kvinliga kompisar, eller om det gäller par, Killen och hans flickvän.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback