Ibland ökar mitt politikerförakt

Jag anser mig vara en politiker, i allra högsta grad, men ibland så känner jag det omskrivna politikerföraktet välla upp inom mig.

Försy KU-förhören och nu "mejlgate". De här försöken att först ta politiska poäng (från båda håll) på människors lidande, och nu Moderaternas patetiska försök att mjölka politiska poänger ur ett puckos mailande får mig nästan att må illa.

Var är visionerna, var är viljan att förändra världen och de ideologiska debatterna?

Både politiker och vanligt folk drömmer och visionerar för lite. Gjorde Palme det, eller tror man bara att han gjorde det?

Kommentarer
Postat av: Silver

Fast det är ju förtal mot Reinfeldt, och det är ju något som ska anmälas när det inte stämmer. Och det är ju faktiskt hela hans familj som blir lidande. Det hade varit ett annat senario om Moderaterna utpekats som att vara för svart städhjälp och att de använt det, nu pekar en privatperson ut, och dessutom för att vara pedofil, hårda anklagelser om de inte är sanna eller om det finns några bevis.

Jag håller med dig om att min ovilja till politik är otrolig i vissa fall, men ändå är jag politiker. Kram!

2006-03-01 @ 12:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback