Jag har uppnått Wagner-status

Nu är jag nästan lika häftig som Erik. ;P Jag blev idag omnämnd i Lotta Grönings blogg, efter att ha skrivit ett mail till henne angående Lars Bäckströms avhopp och hur länge man ska sitta i Riksdagen.

Ännu roligare är det nästan att jag ringde Aftonbladets debattredaktion idag, för att sondera terrängen, och blev då kopplad till Lotta själv. Då hade jag ingen aning om att hon tagit med mitt mail, annars kunde jag ju tackat. Men vi kommer nog höras mer rätt snart, så då får jag säga tack då. Eller nåt. Eller nämna att man tyckte det var kul snarare kanske.

När vi ändå namedroppar kan jag ju också nämna att jag idag på tåget till Motala hamnade två säten bakom Göran Magnusson, KU:s vice ordförande och tillika UNF:s första ordförande(!). Fick ett kort, men trevligt samtal.

Nu är jag hemma och ska sova. Laddar inför min föreläsning imorgon. 300 elever från min gamla gymnasieskola ska lyssna på mig när jag pratar om alkoholindustrins marknadsföring och koppling till prostitution och cementering av könsroller. Det ska bli kul, och jag har ett bra upplägg. Men jag kommer nog vara fett nervös. Fast just nu känns det rätt lugnt. Jag vet ju att jag är bra.

Kommentarer
Postat av: anna karin

du har väl inte blivit omnämd i aftonbladet som politisk blogg än, lite mer har du att uppfylla tycker jag nog. men kämpa på. och semlelbullarna är bakade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback