Matblogg

Idag blir det mattema på bloggen. Galet egentligen att man sitter vaken och pigg såhär tidigt en söndagmorgon. Kom hem får en timme sen, efter min andra raka natt på ett nattåg. Jag trodde det skulle vara slitigare att åka nattåg faktiskt.

Jag hade tänkt att jag skulle blogga lite om min Köpenhamnsvecka, som var riktigt givande! Intressant att inte prata annat än engelska en hel vecka. Intressant också vad man pratar om med folk man inte känner så väl från andra länder. Efter att man avhandlat lite grundläggande fakta och kommit över den här första "lära-känna-tröskeln" hos varandra, vad pratar man om då? Jo mat. Man pratar om det man äter ju st då om det är vid en middag, pratar om vad man gillar för mat, pratar om sina "nationalrätter" och utbyter recept typ. Mat är en brobyggare.

Sen tänkte jag också blogga om mitt besök på 18+-helgen i Övik. Skitskön helg! Jag kom dit, fick elda upp mig om alkoholpolitik, fick se på OS, fick underbar lunch, åkte till badhuset och relaxade och sen ut och åt på restaurang. Det var det godaste jag ätit på väldigt länge. Tapas - is there anything better? Vi åt av vår egen och varandras mat och mådde allmänt bra. Bra folk, god mat och skön stämning, igår var en av de bästa kvällarna på länge.

Matblogg
Min mat från igår, från vänster: Rökt renhjärta med pepparrotsgräddsås, friterat bröd med vitlöksdip, Abbas specialsmör (med hemliga ingredienser, hur charmigt är inte det!), minipiroger och spansk omelett. Mmm...

Nu ska jag ta en snabb promenad innan stafetten börjar kl. 10. Då blir det en termos kaffe, en brödbit och en skön filt i soffan i ett par timmar. Soft söndag.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag är avundsjuk. =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback