Frågor som kräver svar

Hänger man en kväll med Marcus och Martin, då kan man garantera att man garvar riktigt ordenligt ett felrtal gånger under den kvällen. Sitter man dessutom i min lya och käkar burgare tillsammans med min brorsa, då infinner sig följande frågor:

- Vad är det egentligen för gurka man har på hamburgare? Slang? Västerås? Ättiks? Pickles? Salt?
- Varför delar de inte de färdiga hambugerbröden man köper helt och hållet, utan har kvar en irriterande remsa i mitten som gör att man sliter isär hamburgerbröden?
- Coops egna hamburgare består av nötkött, salt och peppar. 99% är nötkött. Innebär det att 1% av 1080g hamburgare, dvs 108 gram, är salt och peppar?

Det är schysst med roliga kompisar.


Kommentarer
Postat av: Macke K

e? Slang? Västerås? Ättiks? Pickles? Salt?

Eller är det Kindagurka, dillgurka, smörgåsgurka, bostongurka, inlagd gurka eller rent av gammal gurka?

Postat av: Ögge

Gamla östgötaklassikern Brinks Gurka?

2006-01-23 @ 10:33:35
Postat av: David Granqvist

Nu överdriver du,,,
10,8 gram är salt och peppar inte 108 gram :P, ska vi dö av saltförgiftning eller :P *hehe*

2006-01-24 @ 10:38:28
URL: http://unf.se/ojebyn
Postat av: Robert

Haha, jag undrade hur lång tid det skulle ta innan nån märkte det.. =P Fast jag såg att Anton skrivit om det också.. Jag skyller på att jag var trött när jag skrev inlägget, kolockan var ju nästan midnatt för tusan!

2006-01-24 @ 12:13:23
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: David Granqvist

:P

2006-01-25 @ 17:09:55
URL: http://unf.se/ojebyn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback