På Tollare..

Nu sitter jag på Tollare folkhögskola, IOGT-NTO-rörelsens egen folkhögskola i Stockholm. Det är jävligt mäktigt att den här rörelsen äger två helt egna folkhögskolor, som vi driver och göra bra kurser på. Det tänkte jag på igår kväll när jag var på väg till mitt rum.

Det är sista steget på kamratstödsledarutbildningen, och vi har precis pratat om våra besök på ett självhjälpsmöte. Jag var på AA i torsdags, helt fantastiskt givande. Jag skulle vilja blogga mer om det, och om en liten kille som var m,ed på det öppna mötet som gav mig oerhört mycket driv och förståelse för varför jag kämpar 50 timmar í veckan för vår sak. Men jag vet inte hur mycket som är OK att skriva, så jag rekommenderar er helt enkelt att gå på ett eget AA, NA, ACOA, Alanon eller Alateen-möte i er hemstad. Man får tillbaka och med sig oerhört mycket hem.

Igår gjorde vi en sorts "självinventering", över våra svaga och starka sidor. Jag fick ner att en av mina svaga sidor, förutom min kassa förmåga att be om hjälp, är att jag är dålig på att prioritera och ta hand om mig själv. Det visste jag ju iofs, och har sagt att jag ska ta tag i. Men igår så gjorde jag det också. 21.30 gick jag upp på rummet och låg bara och läste en bra bok ("Jag vill bara se bra ut naken" - om träning. Läs den!) och kollade på lite Vita huset i min ensamhet. Det var skönt.

Nu ska vi ut i snön och köra tillitsbana!

Kommentarer
Postat av: raukan

HA! Ska vi tävla någon dag? Kom till Göteborg och jag ska visa var skåpet ska stå.. :P Förresten var det supersushi, alltså stora jävla bitar.. ;)

Postat av: Asbjornmarlen

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-03-16 @ 10:26:07
URL: http://asbjornmarlen.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback